A 2024. november 28-i oktatásról szóló konferencia célja az volt, hogy platformot biztosítson a mesterséges intelligencia oktatási területén (AIED) foglalkozó vagy az iránt érdeklődő szakemberek és kutatók számára, hogy kapcsolatba lépjenek egymással, és megosszák egymással munkájukat és tapasztalataikat.
A rendezvény első részében a BME-n belüli és kívüli szakértők, köztük a VETAssIst tagok tartottak nagyon rövid, team-meet-szerű előadásokat munkájukról:
- Tóth Éva (BMSZC Petrik Lajos Technikum, VETAssist), aki bemutatta, hogy az MI hogyan támogatja a személyre szabott tanulást, a kritikus gondolkodást és a kreatív problémamegoldást a szakképzésben.
- Molnár Markó (Gellért Budapesti Iskola), aki bemutatta a ChatGPT kreatív felhasználását, a mesterséges intelligencia tudomány-oktatói asszisztens képzésétől a személyre szabott mesterséges intelligencia oktatók fejlesztéséig.
- Rahul Razdan (Floridai Műszaki Egyetem / Razdan Kutatóintézet / Uni Győr), aki feltárta a mesterséges intelligencia lehetséges nemlineáris hatásait az oktatásra, amely kihívást jelent a hagyományos paradigmák számára.
- Christine Siemer és Vivian Harberts (ITB Uni Bremen, VETAssIst), akik bemutatták az AI Pioneers és AI4ED projektek eredményeit, a mesterséges intelligencia szakoktatási alkalmazásaira összpontosítva.
- Zarka Dénes (BME), aki az elvárásokat és a valóságot tárgyalta az MI-vezérelt szükségletelemzésekben.
- Sebestyén Marcell (BME), aki az MI valós kockázatait és filozófiai kihívásait tárta fel az oktatásban a disztópikus narratívákon vagy a munkaerő-piaci aggályokon túl.
Az előadásokat követően a résztvevők egy együttműködésen alapuló megbeszélésen vettek részt, csoportokba szervezve. A megbeszélések három fő téma körül forogtak:
- MI és tanári szakmai fejlődés
- Politika és közigazgatás a (szakképző) iskolákban
- A mesterséges intelligencia elfogadása az oktatásban (szakképzésben)
Ezt követően minden csoport megosztotta a nagyobb közönséggel a beszélgetéseik főbb gondolatait. Az esemény nyílt fórummal zárult, elősegítve a további eszmecserét és reflexiókat. Ez az interaktív formátum sikeresen egyesítette a különböző nézőpontokat, elősegítve az értelmes párbeszédet az MI és az oktatás metszéspontjáról.


